Fizjoterapia oddechowa

PEŁEN ODDECH = WIĘKSZE MOŻLIWOŚCI

Wychodzimy na wprost potrzebom pacjentów z chorobami układu oddechowego! Fizjoterapia oddechowa już w Family Clinic!

Fizjoterapia oddechowa to działanie mające na celu zmniejszenie fizycznego i emocjonalnego wpływu przewlekłej choroby płuc na codzienne funkcjonowanie chorego. W trakcie zajęć wykonywane są odpowiednio dobrane ćwiczenia oraz trening mięśni oddechowych a także przekazywana jest wiedza na temat sposobów, które mogą pomóc w  utrzymaniu jak najlepszego stanu zdrowia. Zajęcia są dopasowane do każdego chorego indywidualnie, z uwzględnieniem jego aktualnych możliwości oraz potrzeb.

Dla kogo przeznaczona jest fizjoterapia oddechowa?

• bezdech senny, chrapanie
  • astma oskrzelowa
  • gruźlica
  • mukowiscydoza
  • przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP)
  • pozapalne zmiany w obrębie drzewa oskrzelowego
  • śródmiąższowa choroba płuc, np. idiopatyczne włóknienie płuc
  • rozstrzenie oskrzeli
  • odma opłucnowa
  • zapalenie oskrzeli
  • zapalenie płuc
  • rak płuca
  • stan przed operacją lub po operacji torakochirurgicznej
  • inne choroby układu oddechowego

Rehabilitacja pulmonologiczna – korzyści:

1. polepszenie jakości oddychania,
  2. zwiększenie siły mięśni oddechowych,
  3. poprawa wydolności organizmu,
  4. wzrost tolerancji wysiłku,
  5. ułatwienie odksztuszania zalegającej wydzieliny, co daje komfort oddechowy.

Stosowanie fizjoterapii oddechowej:

Przed zabiegiem:

1. redukuje stres przed operacją
  2. uczy ćwiczeń pooperacyjnych, kontrolowanego kaszlu, redukcji bólu pooperacyjnego
  3. zmniejsza ryzyko wystąpienia powikłań pooperacyjnych

Po zabiegu:

1. zapobiega powikłaniom poooperacyjnym (zrosty, retrakcja żeber)
  2. skraca okres rekonwalescencji
  3. umożliwia szybszy powrót do pełnej sprawności

W Family Clinic rehabilitację prowadzą fizjoterapeuci oddechowi, wieloletni pracownicy jednego z warszawskich instytutów o profilu pulmonologicznym.:

mgr Agata Gładzka
Agata Gładzka

mgr Dorota Klatka
Dorota Klatka

Simeoxnowoczesna metoda rehabilitacji oddechowej

Innowacyjne urządzenie, które ułatwia oczyszczanie drzewa oskrzelowego z zalegającej wydzieliny u osób cierpiących na przewlekłe choroby płuc (mukowiscydoza, POChP, astma, itp.).

• Aparat ten wspomaga standardową rehabilitację i pomaga pacjentom w wykonywaniu efektywnego wydechu.
  • Urządzenie SIMEOX generuje serię podciśnień, które upłynniają śluz i ułatwiają jego przemieszczanie do tchawicy, prowokując do wykrztuszenia.
  • Dodatkowo używanie aparatu Simeox poprawia funkcjonowanie mięśni oddechowych, zmniejsza duszność i pozwala odzyskać kontrolę nad oddechem.
  • Wykorzystanie urządzenia SIMEOX zwiększa komfort życia pacjentów z przewlekłymi chorobami płuc, znacznie zmniejsza ilość zalegań co ogranicza zaostrzenia infekcyjne i jest szansą dla wielu chorych na dłuższe i lepsze życie.

Rehabilitacja z wykorzystaniem urządzenia SIMEOX przeprowadzana jest pod kontrolą fizjoterapeutek oddechowych mgr Agaty Gladzkiej oraz mgr Doroty Klatki.

Poligrafia – badanie bezdechu sennego

Poligrafia jest badaniem czynności ludzkiego organizmu podczas snu. Badanie to skierowane jest do pacjentów z zaburzeniami oddychania w trakcie snu, głównie u osób chrapiących, oraz u osób z podejrzeniem obturacyjnego bezdechu sennego.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji o badaniu zapraszamy Cię do kontaktu z naszą Rejestracją tel.: 22 233 00 16

Terapia CPAP

• najskuteczniejsza metoda leczenia obturacyjnego bezdechu sennego,
  • wspomaganie oddychania stosowane  w leczeniu bezdechu sennego, a także w przypadku niewydolności oddechowej.