Fizjoterapia uroginekologiczna

Fizjoterapia uroginekologiczna skierowana jest do kobiet w okresie ciąży, w połogu oraz zmagających się ze schorzeniami w obrębie dna miednicy.

W terapii wykorzystuje się nieinwazyjne, bezbolesne i w pełni bezpieczne  metody rehabilitacji (takie jak terapia manualna dna miednicy, odpowiednio dobrane ćwiczenia i trening dna miednicy, elektrostymulacja, kienesiotaping), które dobierane są indywidualnie dla potrzeb każdej pacjentki.

Fizjoterapia uroginekologiczna zajmuje się:

• treningiem dna miednicy
  • terapią nietrzymania moczu
  • leczeniem zespołów bólowych kręgosłupa lędźwiowego w ujęciu treningu dna miednicy
  • fizjoterapią po zabiegach operacyjnych (ginekologicznych i urologicznych)
  • fizjoterapią w okresie ciąży
  • fizjoterapią dna miednicy, w tym:
    • diagnostyką oraz terapią rozejścia mięśni prostych brzucha / rozejście kresy białej
    • mobilizacją, rozluźnieniem blizny po cesarskim cięciu lub nacięciu krocza
    • profilaktyką obniżenia narządu rodnego

Terapia prowadzona jest według najnowszych standardów Europejskiego Towarzystwa Urologicznego (EAU), jak i Polskiego Towarzystwa Uroginekologicznego.

W Family Clinic terapię uroginekologiczną prowadzą certyfikowane fizjoterapeutki uroginekologiczne:

mgr Monika Grzegorzewicz
Monika Grzegorzewicz

mgr Zuzanna Wolska
Zuzanna Wolska

mgr Małgorzata Symołon

Jak wygląda wizyta?

Na wizycie z wykorzystaniem powyższej metody wykonuje się cykl ćwiczeń, które maja za zadnie zadbać o umiejętność rozluźniania mięśni dna miednicy. Poprzez kontrolowanie oraz obserwację wykresu napięcia mięśni. Pacjent ma możliwość z wizyty na wizytę poprawiać funkcjonowanie swoich mięśni. Wiąże się to z jednoznaczną i zauważalna poprawą stanu zdrowia. Metoda EMG Biofeedback to idealne uzupełnienie terapii uroginekologicznej. dedykowana pacjentkom u których występują objawy osłabienia mięśni dna miednicy.