Poradnia pulmonologiczna

Do podstawowych zadań poradni pulmonologicznej należy diagnostyka, leczenie oraz profilaktyka chorób układu oddechowego. Zalicza się do nich szereg schorzeń takich, jak: astma oskrzelowa, odma płucna, mukowiscydoza, gruźlica, przewlekła obturacyjna choroba płuc, choroba nowotworowa płuc, ale także bezdech senny czy niewydolność oddechowa związane z innymi schorzeniami.

Jednym z obszarów specjalizacji poradni pulmonologicznej Family Clinic jest kompleksowa diagnostyka oraz leczenie bezdechu sennego.

Przeczytaj więcej o bezdechu sennym!

Jeśli obserwujesz u siebie lub osoby bliskiej takie objawy, jak:

• chrapanie,
  • niespokojny, przerywany sen,
  • uczucie zmęczenia o poranku,
  • poranne bóle głowy,
  • suchość w ustach,
  • nasiloną senność w ciągu dnia

zwróć się do specjalisty i – jeśli okaże się to konieczne – podejmij leczenie.

Nieleczony bezdech senny prowadzi do niedotlenienia organizmu, a co za tym idzie przyspiesza rozwój innych chorób, takich ja cukrzyca, miażdżyca, choroby serca.

W Family Clinic zapewniamy pacjentom:

• kompleksową diagnostykę
    od spirometrii i gazometrii aż po badanie polisomnograficzne lub poligraficzne przeprowadzone w domu pacjenta,
  • wdrożenie indywidualnego leczenia,
  • kompleksową opiekę specjalistyczną,
  • fizjoterapię oddechową.

Dla wygody pacjentów prowadzimy badanie polisomnograficzne i poligraficzne w domu pacjenta:

Badanie polisomnograficzne snu

Polisomnografia jest najdokładniejszym badaniem, które pozwala postawić pewną diagnozę oraz zróżnicować zaburzenia oddychania podczas snu. Zaawansowana technologia pozwala na monitorowanie faz snu, czynności serca, poziomu tlenu we krwi, bezdechów oraz fizjologicznej reakcji na nie.
Rejestracja wyżej wspomnianych parametrów jest możliwa dzięki:

• elektrokardiografii (EKG) służącej do oceny pracy serca, dzięki elektrodom umieszczonym na klatce piersiowej
  • elektroencefalografii (EEG) służącej do oceny bioelektrycznej czynności mózg, dzięki elektrodom umieszczonym na głowie
  • elektrookulografii (EOG) służącej do rejestracji ruchów gałek ocznych, dzięki elektrodom umieszczonym przy oczach
  • elektromiografii (EMG) służącej do rejestracji napięcia mięśni, dzięki elektrodom umieszczonym na ciele pacjenta.

Dodatkowo w okolicy ust zostają zamontowane czujniki temperatury ciała, mikrofon do rejestracji chrapania, czujnik przepływu powietrza, na kostce czujnik ruchu kończyn, czujnik ruchu ciała, pasy oddechowe na brzuchu i klatce piersiowej, a także pulsoksymetr na palcu ręki.

Badanie poligraficzne snu

Poligrafia jest uproszczoną wersją badania polisomnograficznego. Nie obejmuje badania EEG, EOG oraz EMG. Podłączenie aparatu jest dużo prostsze, natomiast nie daje możliwości oceny mikroprzebudzeń. Jest to bardzo dokładna metoda, która u dużej części chorych jest wystarczającym narzędziem diagnostycznym.

Poligraf podczas snu  mierzy i zapisuje następujące zdarzenia:

• przepływ powietrza,
  • saturację,
  • wysiłek oddechowy,
  • pozycję,
  • chrapanie.

Umów się na badanie pod nr 22 250 00 90

Lekarze pulmonolodzy przyjmujący w Family Clinic:

dr n. med. Jacek Nasiłowski

dr n.med. Przemysław Bieleń